הביאו את הסתיו | חופשה סתווית בבודפשט

לבודפשט החלטנו לנסוע בהצעה ספונטנית על כוס בירה באחד מהפאבים של גבעתיים.

הבריף - אחרי החגים, יעד זול, סופשבוע ארוך.

התכנית - הרבה בירה, הרבה אוכל ולראות את העיר על הדרך.

לפני שתכננתי את הטיול לא ממש ידעתי על העיר שום דבר, כשהתחלתי להתעמק ולקרוא עליה (רשימת קישורים מומלצים בסוף הפוסט) גיליתי עולם מופלא, הציפייה שלי הלכה והתחזקה וכבר לא יכולתי לחכות שמועד הטיסה יגיע.

טסנו בתחילת נובמבר וניצלנו את ירידת המחירים של אחרי החגים ושל תחילת העונה הקרה. היינו בטוחים שיהיה לנו מאוד קר, אפילו קר מדי, אבל לשמחתנו ולמזלנו מזג האוויר היה מושלם - קרירות נעימה שכיף להסתובב בה, שמיים בהירים כמעט לגמרי, שמש חורפית ובעיקר שינוי אווירה מהחום של הסתיו הישראלי. אהה כן - וגם זכינו לשאריות קישוטים של Halloween שזה הכי כיף שיש!

כמו בכל הנסיעות האחרונות שלנו הזמנו דירת airbnb, התמקמנו בלב הרובע היהודי, אזור כיפי וצעיר שמלא בבתי קפה, מסעדות וברים והדירה התגלתה כנעימה, נוחה ומרווחת. בניינים רבים באזור זה של העיר בנויים סביב חצר פנימית וכך גם היה במקרה שלנו, מה שהפך את הדירה לשקטה מאוד והמעבר אליה היה דרך חצר צבעונית ופוטוגנית. החיסרון היחיד - החלונות שפונים לחצר הפנימית אינם מכניסים הרבה אור לחלל הדירה, אבל אם אתם כמונו ומבלים את רוב היום בחוץ אז זה פחות יפריע לכם.

לפני שאני מגיעה לתיאור של הטיול עצמו אני עוצרת לרגע כדי להרחיב על סוגיית ה-airbnb.

הרבה אנשים מרימים גבה כשאני מספרת שאנחנו מעדיפים לישון בדירות סאבלט בחו"ל ולא בבתי מלון, ומספרים שהם נרתעים מזה כי הם מפחדים ליפול על דירה מוזנחת ולא שווה.

אז הנה כמה טיפים שלי למי שרוצה להתנסות בזה ועדיין לא העז:

- צמצמו את החיפוש שלכם לאזור ספציפי ולטווח מחירים סביר.

כדי לדעת מהו מחיר סביר לאזור אתם יכולים לחפש חדרים בבתי מלון וכך להשוות, אחת המטרות היא לחסוך בעלויות ולכן בדרך כלל הדירות יהיו מעט זולות יותר מבתי המלון.

- הסתכלו היטב על התמונות.

ברוב הדירות שמוצעות באתר יש גלריית תמונות יחסית מכובדת, תסתכלו עליה ותבדקו אם האבזור מספק אתכם, אם העיצוב עושה לכם חשק לישון שם ואם הדירה נראית במצב טוב, שמור ומתוחזק היטב.

- הכי חשוב - תקראו את התגובות!

בתחתית הדף של כל דירה תוכלו לראות תגובות וביקורות של אנשים שהשכירו את הדירה, רובן מתייחסות למיקום, לניקיון, למידת הדיוק של התמונות ביחס למציאות, להגעה לדירה, ליחס של בעל הדירה ולעוד נקודות חשובות. כאשר יש עשרות תגובות חיוביות על אותה דירה אז כנראה שהיא אכן טובה ושווה. כך אנחנו עשינו עד היום ובכל הפעמים היינו מרוצים מאוד.

יום ראשון

אחרי ששמנו את המזוודות והתרעננו לכמה דקות בדירה יצאנו לכבוש את העיר ולמצוא מקום לאכול בו צהריים. למרות כל התכנונים המקדימים שלנו, לא ידענו שאנחנו מגיעים ביום חג נוצרי ורוב העיר סגורה, אז מצאנו את עצמנו משוטטים ברחובות של מרכז העיר כדי לחפש מסעדה טובה פתוחה. כך גילינו את Gringos Amigos, מסעדה מקסיקנית של מזון מהיר עם עיצוב מגניב ואוכל טרי, טעים ומשביע. למזלנו הגענו יחסית מוקדם כי אחר כך המסעדה התמלאה לגמרי.

בגלל יום החג, שמתפקד ממש כמו שבת אצלנו, החלטנו ללכת לכיוון Margaret Island, אי קטן במרכז נהר הדנובה שכולו פארק נעים וירוק. הלכנו לאורך הנהר ונהנינו מהנוף המשגע, בדרך עצרנו להתרשם מאנדרטת "נעליים על הדנובה" שם עשינו עצירה קטנה. בהמשך הגענו לבניין הפרלמנט, מבנה מרשים בהחלט, סטינו מעט מהמסלול שמלווה את הנהר והקפנו את הבניין כדי לראות אותו מכל הכיוונים. שם גילינו במקרה מוזיאון קטן לזכר המרד ההונגרי שהתרחש באוקטובר 1956, אל המדרגות שיורדות למוזיאון, שממוקם מתחת לפני הקרקע, תגיעו דרך הכיכר שמאחורי מבנה הפרלמנט, הוא מעוצב באופן מרשים ומסקרן ובהחלט שווה סיבוב כדי להכיר קצת את ההיסטוריה של המדינה. כדי להתרענן עצרנו ב-Madal Cafe, בית קפה חמים, מקסים ומעוצב, עם עבודות נגרות יפות והגשה פוטוגנית במיוחד. לא ישבנו שם אלא לקחנו את הקפה איתנו, יצאנו חזרה למזג האוויר הקריר והלכנו לכיוון הגשר שמוביל לפארק.

בפארק עצמו עשינו סיבוב קצר ברגל ובעיקר התרגשנו לחוות את מזג האוויר הסתווי, את העלים שמחליפים צבעים ואת השלכת. השילוב של הגוונים הירוקים עם הצהובים, האדומים והחומים ביחד עם הרקע העירוני שמעבר לפארק היה מהפנט ונהנינו מכל רגע למרות שהערב התחיל לרדת והטמפרטורות החלו לצנוח. ישבנו לכוס בירה ראשונה (הזהרתי בתחילת הפוסט שהמון בירה היה חלק מהתכנית הבסיסית שלנו) על כיסאות הנוח הרחבים ומשם התחלנו את דרכנו חזרה למרכז והתפעלנו מהעיר על רקע השקיעה. ארוחת ערב אכלנו בבר 400 ברובע היהודי, גילינו אותו במקרה כשהחצר הפנימית שבה הוא ממוקם קרצה לנו מהרחוב, חלקנו המבורגר ומרק גולאש שהיו נהדרים ומחממים.

יום שני

את היום השני פתחנו בקפה ומאפה בבית הקפה Bite, הזמנו פרעצל מלוח עם בייקון ועוגת שמרים עם שוקולד וממרח אגוזים, שניהם היו מצוינים!

לוקחת לרגע הפסקה מסדר היום כדי לדבר על השירות ההונגרי - הוא מאוד קורקטי ודי שונה מהשירות המקומי שאנו רגילים אליו, הם לא יציעו לכם משהו שלא ביקשתם ולא "יגדילו ראש" כמו נותני השירות הישראלים, לטובה ולרעה. מצד אחד הם לא יפריעו לכם לשבת ולא ינסו לדחוף לכם מוצרים שלא הזמנתם. מצד שני, אם תזמינו כריך שקיים בתפריט אך יהיה מוכן רק בעוד כמה דקות, כמו שאנחנו ניסינו לעשות, הם לא יציעו לכם להמתין אלא פשוט יסרבו. יצא לנו להיתקל בזה כמה פעמים לאורך הטיול אז אני מניחה שזה דפוס שיש לו כאמור יתרונות וחסרונות.

חזרה לענייננו - את החצי הראשון של היום בילינו בגבעת המצודה שבאזור בודה. כפי שהמליצו באחד הפוסטים שקראתי, החלנו לעלות לאטנו ברגל ולהנות מהנוף תוך כדי במקום לשלם על הרכבל שעולה לפסגה. הדרך לא ארוכה ואינה קשה לכן אם מזג האוויר טוב זה בהחלט מומלץ. הסתובבנו סביב מבנה הארמון, צפינו לכיוון הנוף, התרגשנו שוב מהגוונים הנפלאים של העלים והעצים שבסביבה והתרשמנו משילוב מבני הפלדה המודרניים על גבי המבנה העתיק, אלו מקלים על התנועה באזור המבנה ומוסיפים אלמנט אדריכלי מעניין. גם שם עשינו עצירת בירה (מוטיב חוזר), קנינו כמה סוגים של בירה מקומית והתיישבנו בשמש מול הנוף.

משם המשכנו לביקור ב-Labirintus, שמאפשר הצצה לרשת מנהרות תת קרקעיות באווירה מסתורית וחשוכה, סיבוב קצר אך מרענן ומשעשע באמצע היום. בדרך אליו עצרנו לראות גם את הפסל של Andreas Hadik ואת מצודת הדייגים, כיוון שלא הצלחנו למצוא באזור מקום ראוי לארוחת צהריים, משם התחלנו את הדרך למטה וחזרה למרכז העיר. אכלנו במסעדת hung(a)ry (משחק מילים שכזה) מנות מקומיות מעולות ועוגת ספוג הונגרית נימוחה ומתוקה.

אחרי האוכל המשכנו למדרחוב Vaci, בו תמצאו את כל הרשתות המוכרות והאהובות, ביניהן נהנינו בעיקר מ-C&A ומרשת ההנעלה CCC בזכות המבחר הגדול והמחירים הטובים וגם מחנות העיצוב Tiger, שאני לא מפספסת אף סניף שלה, החנות בבודפשט גדולה ומגוונת במיוחד ובהחלט שווה קפיצה. את ארוחת הערב אכלנו במסעדה Pesti Diszno בה הזמנו מנות בשר מעולות. שימו לב שצריך להזמין שם מקום, הגענו לכאן בערב הראשון ולא היה שולחן פנוי לאותו הערב אז נרשמנו ליום למחרת.

יום שלישי

את היום השלישי והאחרון התחלנו בבית קפה מעולה ואפילו בריא! ה-Szimply מתחבא בחצר פנימית ברחוב ראשי ולמזלנו הגענו רגעים ספורים לפני שהוכרז תור של ממתינים לשולחן. הוא מחולק להגשת קפה מצד אחד ולהגשת אוכל מהצד השני, כך שכל אחד מתמחה בתחומו, את הקפה אגב הם ממליצים לשתות בדיוק כפי שהוא ולא להוסיף סוכר, אפילו לא תמצאו סוכר בשטח המקום. ישבנו בצד של האוכל והבאנו את הקפה מהצד השני, הזמנו מנה אחת מתוקה ואחת מלוחה, שתיהן היו פשוט מעולות וגם הקפה היה נהדר!

משם לקחנו אוטובוס למרחצאות Széchenyi, התלבטנו מאוד אם לרכוש כרטיס יומי לכל הבריכות החיצוניות והמקורות אבל בסוף החלטנו להיכנס רק ל-Beer Spa, שכולל טבילה בג'קוזי זוגי מעץ למשך 45 דקות בחדר פרטי. את המים הם מעשירים בחומרים שמהם עושים בירה שאמורים להיות טובים לעור ובעודכם בחדר תוכלו להנות מבירה חופשית. היה בהחלט כיפי שונה. שני דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון - הראשון הוא שניחוח הבירה ילווה אתכם במשך כל היום, מבחינתנו זה היה בסדר אבל אני מניחה שחלקכם תהיו חייבים מקלחת וחפיפה לפני שתמשיכו את הטיול בעיר. השני הוא שממליצים להגיע למתחם עם מגבת וכפכפים, אנחנו מצאנו בבוקר חנות זולה שבה קנינו את המוצרים הכי זולים שיכלנו כדי לא לרכוש במתחם את המוצרים הממותגים וגם כדי שלא נרגיש רע לזרוק אותם לפח אחרי הביקור ועל מנת לא להסתובב אתם כל היום בתיק. בגדי ים, אגב, הבאנו מהבית.

מהמרחצאות הלכנו ברגל לכיוון קניון West End, פתחנו בעצירת קפה ועוגה ב-Costa ומשם התחלנו להסתובב בין החנויות. מעט התאכזבנו מהקניון, הוא אמנם גדול ומגוון אבל המחירים לא זולים משמעותית מאלו שבארץ ולא נרשמה התלהבות מהמבחר.

משם לקחנו מטרו לכיוון השוק המקורה, אחד מהאתרים הכי מתוירים בעיר. הגענו בשעה מאוחרת יחסית כך שהיה נעים מאוד להסתובב, המוני האנשים כנראה כבר המשיכו לאתרי אחרים ויכלנו להנות מהדוכנים יחסית בשקט ובשלווה, אלו פתחו את התיאבון שלנו והכינו אותנו היטב לקראת הארוחה המסכמת ב-For Sale Pub שמעבר לכביש, אליו הגענו בעקבות כמה וכמה המלצות. הוא אכן עמד בציפיות, האווירה מגניבה, העיצוב מיוחד והאוכל טעים מאוד. חלקנו מנת מרק גולאש שהיה חלומי ומנת כרובית מטוגנת מצוינת. מהפאב חזרנו לכיוון מדרחוב Vaci כדי לקנח בקיורטוש, פינטזנו עליו מהבוקר ולשמחתנו הוא היה טעים, מתוק וטרי בדיוק כמו שדמיינו. בדרך חזרה לדירה עצרנו בחנות הממתקים Sugar, אמנם ממתקים והפתעות לחברים בארץ לא הבאנו משם אבל כמה תמונות צבעוניות בהחלט כן.

תודה לבלוגרים הנפלאים על הפוסטים האינפורמטיביים האלו שבהם נעזרתי כדי לתכנן את הטיול -

שני פוסטים של מיכל מהבלוג "רואה עולם" - אמא בורחת עם הקרקס בבודפשט, בודפשט בנוסח וינטג'

פוסט של עדי מהבלוג "מטיילים בכיפה" - שלושה ימים בבודפשט – טיול ספונטאני וזול להפליא

פוסט של תמר מהבלוג "הדוניסטית" - החופשה החורפית שלנו ב״פריז של מזרח אירופה״

בבלוג של ליען "בדרכים" תמצאו רשימה עם פוסטים נוספים שכולם עוסקים בבודפשט

© 2020 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.