© 2018 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.

עופרי פז | עיצוב פנים וכתיבת תוכן | ישראל

החלום האמריקני

February 12, 2016

כפי שהזכרתי כבר בכמה פוסטים קודמים (למשל פה), אהובי ואני חזרנו לפני ארבעה חודשים מירח דבש חלומי בארצות הברית. זה היה משהו שחלמנו עליו ותכננו אותו המון זמן, וללא ספק אחת החוויות הכי מדהימות שעברנו יחד בעשר השנים שאנו מכירים.

טסנו לחודש שלם מאמצע ספטמבר עד אמצע אוקטובר, במהלכו ביקרנו בשבע מדינות, שבועיים בחוף המערבי ושבועיים בחוף המזרחי: טסנו דרך לונדון ללאס וגאס, שם לקחנו אוטו ואחרי יום מרוכז של טיול בעיר נסענו לפארק ציון ולגראנד קניון. משם המשכנו ללוס אנג'לס ודרך כביש 1 הגענו עד לסן פרנסיסקו. טסנו לצד השני של היבשת, לקחנו אוטו בניו יורק ונסענו לכיוון בוסטון, עם עצירות בהרטפורד, פרובידנס, ניו פורט וקייפ קוד. אחרי יומיים בעיר המשכנו קצת מערבה, עברנו דרך ספרינגפילד וסיקס פלאגס ניו אינגלנד, ולבסוף קינחנו בשמונה ימים בניו יורק.

מהחודש המרוכז הזה אפשר להוציא בערך עשרה פוסטים שונים, על הטיולים, האוכל, הנסיעות, ההופעות, הקניות והעיצוב, ואם יש מקום / אזור / אתר ספציפי שמעניין אתכם לקרוא עליו, מוזמנים לכתוב לי בהודעה פרטית או בתגובות מטה. אשמח לעזור ולשתף מהנסיון שלנו ואפילו לכתוב פוסטים נוספים בנושאים הללו. אבל לכבוד וולנטיינס דיי וחגיגות העשור שלנו כזוג(!), בחרתי לשתף אתכם בכמה מהמקומות הכי רומנטיים שביקרנו בהם במהלך הטיול.

ארוחת בוקר במסעדת Tableau בלאס וגאס
במהלך כל החודש הזה, מלבד כמה המלצות מוקדמות מחברים יודעי דבר, היינו צמודים לאפליקציה של Yelp ודרכה מצאנו המון פנינים שוות וטעימות, ביניהן את המסעדה הראשונה איתנו פתחנו את הטיול. היא ממוקמת במלון Wynn היוקרתי ומתומחרת בהתאם, אבל בהחלט היה כיף לפתוח בוקר ראשון של ירח דבש במסעדה כזו. את זמן ההמתנה בילינו בסיבוב במלון ואחר כך הובילו אותנו כ- Mr and Mrs Paz לשולחן. האמת, התרגשתי.

פארק ציון
מהפלסטיקיות והפאר המוגזם של לאס וגאס הגענו להיפך הגמור – הטבע במיטבו. נכון, זו קלישאה, אבל שם בהחלט חווינו את זה כך. בחרנו בשני מסלולים בפארק, התחלנו ב-Lower + Upper Emerald Pool, מסלול יחסית קל ומתאים גם למשפחות, ללא ספק נקודת השיא שלו היא ה-Weeping Rock בו מפלונים קטנים בוקעים מתוך הסלעים. חזרנו לכביש הראשי דרך ה-Grotto כדי לא לחזור מאותה הדרך בה הגענו, ואחרי הפסקת צהריים קלה המשכנו אל ה - Riverside Walk. זה מסלול קליל ומישורי לאורך הנהר וניתן להמשיך בו הלאה למסלול בתוך המים. זה בדיוק המסלול בו תוכלו ללכת יד ביד, ולהנות מהשמש ומהצבעים של אחר הצהריים.

גראנד קניון
לא משנה כמה תמונות תראו של המקום הזה, אי אפשר להעביר את עוצמת החווייה. לעומת פארק ציון, אליו מגיעים מלמטה ועושים את הדרך למעלה, כאן המקרה הוא הפוך. ולכן עד שלא מתקרבים למסלולים עצמם לא מבינים על מה כל הרעש. עשינו את מסלול ה-Kaibab, מסלול תלול ודי אינטנסיבי. כאמור מתחילים מלמעלה, יורדים בדרך די תלולה מטה ועוברים דרך נקודות ציון לא פחות ממרהיבות. לא עשינו את המסלול כולו ואחרי כשעתיים וחצי של ירידה התחלנו את הדרך למעלה. הדרך חזרה הייתה קשה. מאוד. ולא היינו בטוחים שנצליח להגיע למעלה. אבל חיזקנו אחד את השנייה ועשינו את זה, והסיפוק בסוף הוא ענק! כאן סיכמנו את היום בנקודת תצפית מדהימה – Yaki Point, נישנשנו קצת מהצידה לדרך שלקחנו איתנו וטפחנו לעצמו על השכם.

כביש מספר 1
מעבודת התחקיר המקיפה שעשינו לקראת הטיול, זו היתה אחת הנקודות שהכי ציפיתי להן. כביש מפותל לאורך חוף הים, בו מעבר לכל סיבוב, פנייה וגבעה מתחבא נוף עוד יותר מדהים מזה שהרגע חלפתם על פניו. קחו את הזמן, סעו לאט, שימו מוזיקה שאתם אוהבים או פודקאסט מעניין ברקע, קחו שתייה ונשנושים ותבחרו כמה פינות חמד לעצור בהן ולספוג את הנוף. אל תפספסו את ה-Elephant Seal Boardwalk, אפשר לבהות בחמודים האלו שעות.

17 Mile Drive

כשמה כן היא, נסיעה של 17 מייל לאורך החוף של Monterey עם נקודות עצירה מוגדרות לאורכה. שוב, כל אחת יותר עוצרת נשימה מקודמתה. מצד אחד מסלולי הגולף הירוקים והוילות הענקיות היושבות ממש על החוף, ומהצד השני חוף ים תכול, בעלי חיים והרבה שלווה. לא עצרנו בכל הנקודות, אבל בחרנו כמה שוות במיוחד לאורך הדרך. בהחלט שווה להקדיש לנסיעה הזו כמה שעות.

מלון Christopher Dodge House בפרובידנס
למרות שהיה מדובר בירח הדבש שלנו, החלטנו לא לקחת מלונות יקרים, וכמעט לכל אורך הטיול הסתפקנו במוטלים זולים וחביבים או בדירות Airbnb. מלבד סן פרנסיסקו וניו יורק, לא שהינו בשום מלון יותר משני לילות וסך הכל הזמנו 12 בתי מלון, כך שממש לא זכרתי מראש אף אחד מהם. כנראה שזו הסיבה שהמלון הזה בפרובידנס הפתיע אותי לטובה. הגענו ל-Bed and Breakfast קטן ורומנטי בלב שכונת מגורים, עם שירות לבבי, דקורציה חיננית ואווירה רומנטית להפליא. מומלץ בחום.

שכונת Beacon Hill בבוסטון
בבוסטון ישנו בסאבלט שהזמנו דרך Airbnb. יחסית לשאר המקומות אליהם הגענו, שם לקח לנו מעט יותר זמן למצוא מקום לינה נחמד ונעים במחיר סביר, ולשמחתנו מצאנו דירה מתוקה בלב האזור הכי יפה בעיר – Beacon Hill. שכונה היסטורית הנחשבת למבוקשת מאוד, עם בניינים המחופים בלבנים אדומות וסמטאות צרות. הלכנו לאיבוד בין רחובות השכונה והתמוגגנו מקישוטי ה- Halloweenהנפלאים על כל חלון, מרפסת ודלת כניסה. באותו ערב אכלנו פיצה מעולה ב-Figs על רחוב Charles, שאגב מלא בבוטיקים מקסימים, בתי קפה ומסעדות. אם אתם שם – קחו מגש אחד לשניכם, זה ממש מספיק.

נסיעה ב- Mohawk Trail
אחת הסיבות שבגללה מאוד רצינו להגיע לחוף המזרחי, היתה השלכת המפורסמת של האזור. הגענו בתקופה מעט מוקדמת ביחס לעובדה שלא נסענו צפונה מבוסטון, אבל עדיין נהנינו מעושר גוונים מרהיב, עם תערובת של עצים ירוקים, צהובים, כתומים ואדומים. לא צריך ממש להעמיק לתוך היערות בשביל להנות מהמראות הללו, אבל בכל זאת רצינו לעשות נסיעה אחת באזור פחות עירוני. ה- Mohawk trailהוא מסלול ארוך המשתרע לאורך כ-111 ק"מ, ממנו בחרנו חלק קטן שהתאים לנו מבחינת המסלול שלנו. מזג האוויר היה מושלם, ונהנינו ללכת לאיבוד בין השבילים הקטנים המקיפים את הכביש ומובילים לפינות מיוערות מקסימות.

סנטרל פארק
נכון, זו אולי לא הבחירה המקורית ביותר, אבל היום בו בילינו בסנטרל פארק היה ללא ספק אחד הכיפיים בטיול כולו. מתוך הפארק הענק הזה בחרנו כמה נקודות דרכן רצינו לעבור כמו Belvedere Castle, Bow Bridge ו-Sheep Meadow וגם כאן בחרנו לטייל לאט, בקצב שלנו. את הבוקר הזה פתחנו בארוחת בוקר מפנקת במיוחד ב-Maison Kayser, המשכנו לסיור קצר אך איכותי במוזיאון המטרופוליטן ומשם המשכנו לפארק. וכל מילה נוספת מיותרת.

ההייליין (High Line)
מי שעקב אחרי באינסטגרם בטח ראה את מה שכתבתי על ההייליין, לטובת אלו שלא, אצטט את עצמי – "אחרי כל מה ששמעתי, ראיתי וקראתי פחדתי להתאכזב, אבל נהניתי מכל צעד, מבט וזווית. בוקר מושלם." על מסילת הרכבת שהפכה לטיילת מוגבהת שמעתי לראשונה כדוגמה לתכנון מוצלח עוד במהלך הלימודים בשנקר, ולאחר מכן כל מי שהכרתי שחזר מניו יורק סיפר לי על החוויה. לכן פחדתי להתאכזב, אבל שמחתי לגלות שכל מה שסיפרו לי אמת לאמיתה. פשוט קסם של מקום, תכנון משובח ושילוב אולטימטיבי של פארק במרכז עירוני מתפתח. את כל הירוק הזה שברנו עם קצת אוכל וצרכנות בשוק האוכל של צ'לסי (וכמעט שעה שבילינו בסניף של אנתרופולוג'י...) ופיצה שאכלנו בשמש על ספסל בטיילת.

תצפית על העיר מ-Brooklyn Bridge Park
דרך הטיילת של ברוקלין אפשר להנות מהאדריכלות הבלתי נתפסת של העיר, בה ביקרתי בטיול הזה לראשונה מאז הילדות. האמת שלא תכננו את זה, אבל יצא לנו להיות שם בדיוק לפני השקיעה, אחרי יום שלם בו בילינו בברוקלין. אז קנינו שייק ב-Shake Shack, הלכנו לאורך הטיילת, מצאנו ספסל שקט יחסית ונהנינו אחד מהשנייה וכמובן מהעיר.

מה עשיתם בירח דבש שלכם? ומהם המקומות הכי רומנטיים שביקרתם בהם? אשמח לקרוא בתגובות. ואני מזכירה שאם יש מקומות ספציפיים שמעניין אתכם שארחיב לגביהם, אתם מוזמנים לכתוב לי.