© 2018 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.

עופרי פז | עיצוב פנים וכתיבת תוכן | ישראל

חופשה קצרה בלונדון | מה עשינו, ראינו וקנינו

March 11, 2016

מאז שאחי האהוב עבר ללונדון לפני יותר מ-8 שנים, נסעתי אליו לא מעט פעמים. הפעם מרוב לחץ של עבודה לא הספקנו לתכנן יותר מדי מראש, בעיקר ידענו שאין לנו צורך לבקר במקומות המתויירים הרגילים, אלו שביקרנו בהם כבר מספר פעמים בעבר. למזלנו, היה לנו מדריך מקומי, שמכיר אותנו טוב מאוד, וידע בדיוק לאן לקחת אותנו ומה להראות לנו. הנה כמה היילייטס מתוך הביקור, שמומלצים בעיקר לכל חובבי העיצוב והאדריכלות, אבל ממש לא רק.

מה לראות

אדריכלות ברוטליסטית במתחם Barbican – כל מי שמגיע לבירות אירופה כדי להתמוגג מהאדריכלות הקלאסית כנראה לא יבין מה אני מוצאת במקום הזה, אבל גם באדריכלות הזו יש קסם, שונה ואחר לגמרי מהאבן ומהעיטורים שאנו רגילים לראות בעיר. המתחם בנוי בסגנון הברוטליסטי שהתפתח באמצע במאה הקודמת ומאופיין במבנים מסיביים ומחוספסים עם שימוש נרחב בבטון חשוף. המתחם נבנה באזור שנפגע קשות במהלך מלחמת העולם השנייה וכולל מבני מגורים, מתחם אמנויות ציבורי גדול וגשרים, מעברים וחצרות המקשרים ביניהם. אפשר בקלות מאוד ללכת לאיבוד שם, והאמת שקנה המידה של המבנים מעט מאיים, אבל אפשר למצוא הרבה אסתטיקה ופינות מעניינות בשיטוט במתחם.

אמנות רחוב ב- Shoreditch – שוב מדובר באופי מעט מחוספס יותר מהאלגנטיות האירופאית האהובה עלינו כל כך. יצאנו מתחנת הרכבת התחתית וטיילנו (בכפור) בין הרחובות הקטנים ובין אתרי הבנייה הרבים באזור. כמעט בכל פינת רחוב מתגלה יצירה ואפשר להתרשם מסגנונות רבים שמתקיימים זה לצד זה ומתחלפים לעיתים קרובות. העיניים לא מפסיקות לשוטט, להסתכל למעלה, למטה ולצדדים כדי לגלות הפתעות נוספות והמצלמה שלי עבדה שם שעות נוספות כדי לתעד את כל היצירתיות והכישרון באזור. אני בטוחה שנחזור לאזור הזה שוב כדי לבדוק גם את הבוטיקים, המסעדות והשוק המקורה שדילגנו עליהם הפעם.

והצגה אחת ( כי איך אפשר שלא) – Hand to Godאמנם לא מחזמר, אבל הרי החלטנו שמגוונים... ברגע שקראנו כי היא מעין שילוב של Avenue Q עם The Book of Mormon לא היתה ממש התלבטות והזמנו כרטיסים מיד. אז אם ראיתם את שתי ההצגות האלו ואהבתם את הסגנון ואת ההומר אתם תמותו על זה. הצגה מצחיקה מאוד, עם סיפור טוב ושחקן ראשי מעולה. שווה.

איפה לאכול ולשתות

קוקטיילים ונשנושים ב-Mr Foggs of Mayfair - דוגמה למקום שפשוט חשבו בו על ה-כל, מההתחלה ועד הסוף, עם קונספט מהודק שעוטף את החווייה בסיפור מסגרת עשיר שעובד על כל החושים. הכניסה דרך סמטה אחורית, בה ימתין לכם שומר בכניסה שידפוק בדלת כדי לקרוא למארח/ת. במידה והזמנתם מקום מראש, תיכנסו לחלל שעוצב כולו בהשראת הסיפור מסביב לעולם ב-80 יום, עם אביזרים מעניינים בכל פינה, כורסאות נמוכות המרופדות בבדים שונים ומזוודות ישנות המתפקדות בתור שולחנות. התפריט עשיר, ההגשה אסתטית להפליא, המלצרים אדיבים, המוזיקה נעימה ובשירותים תוכלו לשמוע קטעים מוקראים מהסיפור. והפרטים, אוי הפרטים... כפתורי הזהב בעיטורי הקפיטונז', הכיתובים על הסבון שלצד הכיור ועל מתקן נייר הטואלט בשירותים, סיפורי המסגרת של הקוקטיילים המיוחדים ועוד ועוד. תענוג וחווייה אמיתית.

המבורגרים ב- Gourmet Burger Kitchen - הצמחוניים והטבעוניים שביניכם מתבקשים לעבור ישירות לסעיף הבא. גם אחרי כמות המבורגרים בלתי מבוטלת שניסינו בירח הדבש בארצות הברית, זה ללא ספק אחד הטובים שאכלנו. הכל טעים מאוד ועשוי להפליא. לצד ההמבורגר הזמנו סיידר אלכוהולי מעולה שהשתלב נהדר עם הטעמים ולקינוח הזמנו מילקשייקים, אני בחרתי בטעם שוקולד (כמובן) עם שוקולד צ'יפס מפתיעים.

ארוחת בוקר בג'ירףזה לא מה שאתם חושבים, מדובר מסעדה שונה לחלוטין מהג'ירף הישראלית, אנחנו פקדנו את הסניף ליד הולנד פארק בכל הבקרים ששהינו בעיר. כל פעם ניסינו מנה אחרת – גרסה מקומית לקרוק הצרפתי, פנקייקים, טוסטים ואומלטים, ונהנינו מכל ביס. בגזרת המשקאות יש להם קפה מעולה וגם סדרה של מיצים טבעיים מרעננים, שמגיעים עם ג'ירפה גבוהה וצבעונית לערבוב.

איפה לקנות

החנות של טום דיקסון זו הייתה אחת התחנות היחידות שתכננתי מראש מהארץ ולשמחתי היא הייתה שווה ביותר. חנות הדגל של המעצב הבריטי שוכנת במבנה תעשייתי ב-Portobello Dock לצד נחל ציורי, שהליכה לאורכו תוביל אתכם לפנינה "ונציה הקטנה". החנות מרשימה, מוקפדת ומלאה בכל הטוב שיש למעצב להציע - גופי תאורה, רהיטים, אקססוריז, נרות, מוצרי נייר ומשרד, העשויים ממגוון חומרים כמו מתכות, זכוכיות, שיש ועוד ועוד. חווייה שווה לכל הדעות, גם לדעתם של המלווים שלי, שאינם צורכים עיצוב ישירות לוריד כמוני.

קניון ווסטפילד - אני לא כל כך אוהבת קניונים ובדרך כלל אעדיף להסתובב בעיר ולקנות על הדרך. אבל יצא שממש חמש דקות הליכה מהדירה של אחי ובן זוגו יש קניון ענק, עם חוויית קנייה טובה ונעימה. בתור מישהי שעשתה את פרויקט הגמר שלה על קניונים, אני יכולה לומר די בוודאות שהם עושים שם הרבה דברים המנוגדים לחוויית הקניונים שאנו רגילים אליה - פינות ישיבה נחמדות ואינטימיות הפזורות ברחבי הקניון, חנויות בסגנון מסוים הממוקמות זו לצד זו (למשל כל חנויות היוקרה במקום אחד וכל חנויות הילדים במקום אחר) ובאופן כללי אווירה שכיף להסתובב ולקנות בה.

שוק פורטובלו – כנראה שרבים מכם כבר מכירים אותו, אבל עד כה לא יצא לי לבקר בו ביום בו השוק פעיל. בכל הפעמים שביקרתי בעיר העדפנו לבלות את השבת בשוק קמדן והפעם החלטנו לחדש. טיילנו ברגל מארוחת הבוקר בג'ירף דרך הרחובות היפים, הצבעוניים והאמידים של נוטינג היל עד שהגענו לשוק. שם נהנינו מהאווירה, מהמוזיקה ברחוב, מהדוכנים המיוחדים ומהאסתטיקה של הסביבה.

עוד חנויות:

London Graphic Center - חנות מדהימה לכל חובבי מוצרי הנייר ואביזרי העיצוב, האמנות והיצירה.

גם אנחנו השארנו חותמנו על פוסטר הצביעה בגדול בכניסה לחנות.

Magma - חנות עיצוב עם ספרים, הדפסים, מתנות, פיצ'פקעס ומחלקת ילדים. חנות מעולה להשלמה של מתנות לכל מי שנשאר בארץ.

Muji אמנם לא ספציפי ללונדון וזו לא הפעם הראשונה שביקרנו בסניפי הרשת היפנית, אבל זה תמיד כיף להכנס ולהסתובב בחנויות שלהם.

Foyles למי שלא מכיר, מדובר חמישה מפלסים של גן עדן לספרים עם מחלקה מכובדת של ספרי אמנות, אדריכלות ועיצוב על סוגיו השונים.

מקווה שפתחתי לכם את התיאבון, ואם אתם צריכים המלצות נוספות אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות.