© 2018 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.

עופרי פז | עיצוב פנים וכתיבת תוכן | ישראל

מחלקה ראשונה לגרמניה | המלצות לטיול בברלין ובהמבורג

August 15, 2016

אתחיל בהתנצלות, הבלוג היה בחופשה של כמה שבועות, חלק ממנה היה מתוכנן והשאר נפל עלינו בהפתעה. מצטערת על הדממה, אצטרך לפצות אתכם בכמה פוסטים שווים במיוחד, יש כבר כמה בקנה. הפעם אספר על החלק בחופשה שהיה מתוכנן, מהנה ומוצלח במיוחד – נסיעה לגרמניה! לפני קצת יותר משנה טסנו לבקר משפחה בגרמניה, אחיו של בן זוגי (או גיסי במילי אחרות...) בברלין וסבתא חורגת שלי בהמבורג. הטיול היה כל כך מוצלח שהחלטנו לשחזר את החוויה, גם הפעם פגשנו שם את אחי שהצטרף אלינו מלונדון. לא סתם אומרים שהחלק הכי חשוב בחופשה הוא האנשים שאיתם מבלים אותה, בהחלט הדבר המהנה ביותר היה לבלות זמן איכות עם האחים הגדולים שלנו ולפגוש את סבתא שלי, אשה מדהימה, מרתקת ובעלת חוש הומור עם אינספור סיפורים מעניינים. מעבר לזה עשינו עוד כמה דברים כיפיים, טיילנו, קנינו, אכלנו ושתינו המון, הנה כמה המלצות שוות למי שמתכנן להגיע לאזור.

אוכל, שתייה, נשנושים ושאר ירקות

פיקניק בפארק Tiergarten – אל הפארק תכננו להגיע בשעות הבוקר, לקנות בסביבה קפה וארוחת בוקר ולעשות פיקניק. האוטובוס שלקחנו הוריד אותנו במרכז הפארק כך שלא ממש הצלחנו למצוא שם מה לאכול, אז נהנינו מהדרך הירוקה אל הקפה הראשון של הבוקר דרך פינות קסומות ורומנטיות. בסופו של דבר הגענו לסניף של סטארבאקס שליד שער ברנדנבורג, קנינו סנדוויצ'ים, פירות וקפה ואכלנו להנאתו בשמש הקרירה בחזרה בפארק. את העיקרון הזה אפשר ליישם בכל אחד מהפארקים היפים שבעיר, לפי המיקום שמסתדר לכם.

שניצל בברלין – אמנם שניצל זה מאכל אוסטרי, אבל היינו נחושים למצוא שניצל מעולה בברלין. קיבלנו המלצה על המסעדה הזו ובהחלט נהנינו מכל ביס. ותאמינו לי, היו שם הרבה ביסים. אם אתם הולכים לשם בקטע של שניצל, שתדעו שהמנה הקטנה תספיק לכם, תסמכו עלי. Felix Austria

המבורגר בברלין – לצערי אני לא זוכרת מי המליץ לנו על המסעדה הזו, אבל איפה שלא תהיה – תודה לך. מקום מעולה באווירה טובה, המבורגרים בסגנון אמריקאי קלאסי בגודל שבקושי אפשר להכניס לפה, כמו שאנחנו אוהבים. The Bird Xberg

המבורגר בהמבורג - משעשע אפילו רק לכתוב את זה ככותרת...  אבל אי אפשר שלא לאכול המבורגר בהמבורג. מיד כשהגענו לעיר הלכנו שעה ארוכה ברגל כדי להרוויח את ההמבורגר הזה והוא בהחלט היה שווה את ההשקעה. האווירה צעירה וכיפית, העסקית שלהם כוללת משקאות צוננים ומרעננים ולקינוח תוכלו להנות ממילקשייק וניל עם עוגיות אוריאו. שחיטות במיטבה. Otto's Burger

מיץ טבעי בשוק – התור לדוכן המיצים הזה הממוקם במספר שווקים בעיר שווה בעיני את ההמתנה. אנחנו נתקלנו בו פעמיים, פעם ראשונה דילגנו עליו בשוק הטורקי ובפעם השנייה החלטנו לחכות בסבלנות עבורו בשוק הפשפשים. את המיץ סוחטים במקום לנגד עיניהם הצמאות של התיירים, מלימון, נענע וקנה סוכר טבעי. לקחנו את הבקבוק לקצה הגבעה של שוק הפשפשים הנושקת לאצטדיון ונהנינו מהמיץ וגם מהנוף. Mr Zuckerrohr

שווקים, חנויות, קניות והרבה שקיות

Dussmann das KulturKaufhaus – חנות ספרים ענקית במרכז ברלין עם מחלקה גדולה של ספרות באנגלית מכל מני תחומים. אל תבנו עליה בנושאי עיצוב ואדריכלות, זה פחות הקטע שם, אבל בכל זאת רכשתי שני ספרים כדי לשפר את הקריאה שלי באנגלית.

Do you read me – עוד בנישה הספרותית, הפעם בדגש על מגזינים שווים ומיוחדים מרחבי העולם העוסקים באמנות, צילום, עיצוב, אופנה ואדריכלות. רכשתי שם שני מגזינים שטרם הספקתי לקרוא, שומרת אותם לימי החופש של החגים המתקרבים.

שוק הפשפשים ב-Mauerpark – נכון שבכל עיר שמכבדת את עצמה ניתן למצוא כיום שוק פשפשים גדול ועמוס בכל טוב, אבל משהו באווירה בברלין הופך את הביקור בשוק שכזה לחובה מבחינתי (לא שצריך לבקש ממני פעמיים ללכת לשוק פשפשים או משהו כזה...). השוק הזה רחב מימדים וכולל תמהיל מדוייק של דוכני יד שנייה מכל הסוגים, דוכני מעצבים ודוכני אוכל ושתייה. בילינו שם כמה שעות טובות עם הפסקה קצרה באמצע לאייס קפה מעולה תוך האזנה ללהקה מקומית שהפתיעה אותנו מאוד לטובה. כמובן שהוצאתי את הארנק כמה וכמה פעמים במהלך הבוקר הזה, תיעוד של חלק מהרכישות בפוסט נפרד שיעלה ממש בקרוב.

השוק הטורקי – ביום הראשון של הטיול בברלין החלטנו לקפוץ לשוק שהיה ממוקם מספר דקות הליכה מהדירה שבה ישנו. הוא אינו גדול ואפשר לסיים אותו בשעה קצרה, אבל בהחלט צבעוני, מלא אווירה וקסם. אפשר למצוא שם פירות, ירקות ותבלינים שיוציאו לכם את העיניים, בדים, אביזרי תפירה, פרחים, פיצ'פקעס ומזכרות. עשינו אותו הלוך חזור ובדרכנו חזרה לדירה נהנינו מהליכה לאורך התעלה הרומנטית.

Hackescher Markt – מתחם קניות מסוג אחר, האמת קצת פחות בשביל הקניות ויותר בשביל האווירה הבוטיקית. המתחם בנוי ממספר חצרות פנימיות של מבנים הממשיכות זו את זו עם חנויות מעוצבות ומסעדות ביניהן. החנויות עצמן היו מעט יקרות מדי לטעמנו, אבל נהנינו מווינדואו שופינג איכותי ומגלידה מעולה באחת מפינות החמד שבמתחם.

תערוכות, אמנות, מיצגים ותרבות

Boros Collection – למעשה זהו המוזיאון היחידי שביקרנו בו, את הכרטיסים רכשנו מספר שבועות מראש משום שניתן להכנס רק כחלק מהסיורים הקבוצתיים הנערכים במקום. מעבר לאמנות המגוונת שמוצגת שם, חלק קטן מאוסף פרטי של הזוג  Boros המתגוררים בדירת גג יוקרתית במבנה המוזיאון, שווה להגיע רק בשביל להכנס לתוך המבנה המרתק. מדובר בבונקר שנבנה מעל פני הקרקע ובנוי ממטרים על גבי מטרים של בטון. כל פינה במבנה המרשים הקסימה אותי, הבטון החשוף שבה את לבי והמגוון הרחב של היצירות אפשרו לכל אחד מאיתנו למצוא שם משהו  שהתחברנו אליו. אסור לצלם בפנים, אבל תסמכו עלי שזה שווה ביקור.

ארכיון הבאוהאוס – מבנה בית הספר הנודע לאמנות, עיצוב ואדריכלות שפעל בגרמניה עד מלחמת העולם השנייה. אחרי ששמענו על המבנה ועל האדריכלים שלמדו בו כל כך הרבה פעמים במהלך הלימודים בשנקר, לא יכלתי לוותר על ביקור. הפעם לא נכנסנו פנימה, רק הערצנו את המבנה מבחוץ, וזה בהחלט ברשימת היעדים שלי לביקור מעמיק יותר בפעם הבאה.

Designpanoptikum – אם חשבתם שזה מוזיאון עיצוב, אז תופתעו לגלות כאן מיצג סוריאליסטי של מכונות ומכשירים תעשייתיים מתחומי הרפואה, הבנייה, המדע וחפצים יומיומיים מתקופות שונות. האופן שבו החפצים מוצגים זה לצד זה מוציא אותם מההקשר השגרתי שלהם וגורם לצופה לחשוב עליהם מחדש, לגחך מדי פעם ולרגעים גם להלחץ מהאופי הקריפי של המקום. האמן והבעלים של המיצג לחלוטין מוסיף לאופי המיוחד שלו והיה מאוד מעניין לשמוע את הסיפורים שסיפר לצד חלק מהמוצגים. לא לכל אחד, אבל אם אתם באזור שווה קפיצה.

טיולים, סיורים ועוד קצת דברים של תיירים

East Side Gallery – למי שלא מכיר, זהו חלק קטן מחומת ברלין שהפך לגלריית גרפיטי של אמנים שונים. מסלול הליכה קצר ומעורר מחשבה לצד אלמנט בנוי בעל היסטוריה, שעליו מצויירות פרשנויות שונות של אמני רחוב שהותאמו למקום. כחובבים של סוג זה של אמנות נהנינו מאוד מהסיור, שבהחלט מעורר מחשבה על ההיסטוריה המורכבת של האזור. מהצד השני של הגלריה תוכלו להנות מתעלה ציורית, גשרים פוטוגניים ורחובות קטנים עם חנויות, בתי קפה ומסעדות.

Miniatur Wunderland – בהמבורג היינו יומיים בלבד, מתוכם אכלנו רוב הזמן. מה שכן הספקנו לעשות בזכות המלצה חמה מהורי שביקרו שם מספר שבועות בודדים לפנינו, הוא לבקר באטרקציה הזו, שלא אכזבה למרות הבילד אפ המטורף שקיבלנו לפני כן. מודלים קטנים של מדינות שונות בעולם ברמת פירוט היסטרית שפרושים על פני חללים עצומים. הופתענו לראות את המודלים משתנים במעבר המדומה מהיום ללילה, את המשאיות, המטוסים, הספינות והרכבות שנעים לאורכו ולרוחבו של המודל ואת הסיטואציות היומיומיות הקטנות שהם מצליחים לייצר. כל המשפחה תהנה כאן, בוודאות, קחו בחשבון שאם לא קניתם כרטיסים מראש אז אולי תצטרכו להמתין קצת, אנחנו יצאנו לסיבוב קצר בחוץ.

Ottenser Hauptstraße – בהמבורג ישנו בדירה מקסימה לצד התחנה המרכזית של אלטונה (Altona), שם גרה סבתא שלנו. ממש מאחורי התחנה משתרע רחוב מקסים עם מגוון חנויות, מסעדות ובתי קפה שממש נעים להסתובב בו. מתאים לקפה ועוגה של אחר הצהריים עם סיור רגוע ואיטי בין החנויות היפות.

יש לכם המלצות שוות בשבילנו לטיול של שנה הבאה? שתפו אותי בתגובות!

חושבים שחברים שלכם יכולים להנות מההמלצות – שתפו אותם!