© 2018 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.

עופרי פז | עיצוב פנים וכתיבת תוכן | ישראל

בסטודיו של אורי ארואסטי

August 26, 2016

 

מנורת בטון בשילוב עור של אורי ארואסטי מאירה אצלנו בבית בחדר שינה. בצד שלו של המיטה יש שרפרף בטון ועליו מנורת LED של איקאה ובצד שלי שידת עץ שהעברנו מהחדר שלי בבית של ההורים עם מנורת הבטון של אורי, שנותנת לנו אור חמים ונעים בכל ערב לפני השינה. 

 

 


הוא מעצב תעשייתי בוגר סמינר הקיבוצים שאוהב את העיסוק בחומר. המוצרים שלו מיועדים לחלל הביתי ולמשרדים ולכן מתייחס בעבודה שלו גם לעיצוב חלל ולשילוב של שני התחומים זה עם זה. הוא מרצה לעיצוב בסמינר הקיבוצים ובשנקר, מפתח קולקציות אישיות בסטודיו שלו וגם עובד על שיתופי פעולה עם גופים גדולים כמו טולמנס ומוזיאון תל אביב. 


נראה כי החיבה העזה שלי לבטון לא נרגעת ולכן מאוד נהנית לראות יוצרים שמתעסקים עם החומר הזה ומצליחים להוציא ממנו משהו חדש, שעדיין לא ראינו. אצל אורי אהבתי במיוחד את הפרטים, את המשחקים עם חומרים נוספים ואת האופי התלת מימדי של המוצרים שהוא יוצר.

 

 

 


 
נפגשנו לפני כמה שבועות, כשהוא בין לבין סטודיואים, זה היה השבוע האחרון שלו בסטודיו בבת ים ולקראת מעבר לסטודיו חדש, זכיתי לקבל הצצה לתהליך עבודה על קולקציה חדשה וגם כמובן לשמוע קצת עליו, על ההשראות שלו ועל העבודה בסטודיו: 


ספר מה אתה עושה במילה אחת - חמש מילים: קם בבוקר ומשחק בחומרים שלי.


ובקצת יותר מילים: בתי ספר לעיצוב אולי ירימו גבה, אבל אני לא עובד לפי פילוח קהלי יעד. התשוקה שלי מגיעה מלראות את החומר עצמו, להסתקרן ממנו ודרכו לנסות ולהבין איך אני יכול ליצור ממנו, לשלב חומרים, ליצור אובייקט שיש בו מתח וניגוד. האלמנט האסתטי אצלי חייב לבוא לידי ביטוי בשילוב של חומרים. בדרך כלל הצורות הן גיאומטריות ומינימליסטיות, כמו תבנית לבנה ונקייה שאליה אני יוצק את הדברים. 

 

 

 

 


קולקציית הבטון שלי התחילה מלקוחה שביקשה שאצור עבורה כמה יחידות של ריבועים פשוטים מעץ לנרות. הבנתי שגלום כאן משהו שבעזרת שינוי של חומר או מניפולציה נוספת אפשר לפתח אותו. זה התחיל בצורות גיאומטריות כמו המנורה, הפמוטים והמבנה לקקטוס, משם זה התגלגל למוצרים נוספים – תחתיות לכוסות, חבקי מפיות ועכשיו אני עובד על קולקציה של שולחנות צד ושרפרפים. הייחוד שלי הוא הערבוב של הבטון עם חומרים נוספים. 
 
איך הגעת לתחום? בצבא הייתי בשייטת צוללות, שם לנושאים הטכניים היתה משמעות גדולה, זה הוביל אותי ללימודי עיצוב. בדיעבעד נזכרתי שגם הייתי בחוגי אמנות, שתמיד ידעו לפנות אלי בנושאים האלו.

 

 

 

 


מאיפה אתה שואב השראה? קודם כל מהחומר, יותר טוב לי לייצר מודל תלת מימדי בזריזות מאשר לעשות תכנון מורפולוגי וצורני דו מימדי. ההשראה היא מהחומר, מלהסתובב עם הילד, מאתרי בנייה, לראות דברים בהתהוות. ההתחלה הראשונית היא להריח ולהרגיש, משם זה מכבר מתפתח. 


מה אתה עושה כשההשראה לא מגיעה, כשאין רעיונות? זה כמעט לא קורה. אין אצלי שעות עבודה 08:00 עד 20:00. אני שוכב במיטה ופתאום צצים הרעיונות. אני לומד המון מהסטודנטים שלי על עצמי ועל תהליכי פיתוח וזה משאיר אותי תמיד חד. אני מכיר 120 סטודנטים חדשים כל שנה ומאמין שמכל בן אדם אפשר לקחת דבר קטן, נוצר סל כלים שאפשר לרוץ איתו הלאה. 

 

 

 
 
משהו שעשה לך את זה לאחרונה: ביקרנו לא מזמן בתערוכה של סטודיו ננדו במוזיאון העיצוב בחולון. זה נתן לי הרבה כיווני מחשבה להמשך הדרך, איך אני פועל בשדה הזה ברמת המחוות הקטנות שהמעצב והסטודיו נותנים. לקחתי משם הרבה דברים לעצמי, פרטים נכונים שאפשר לקבל מהם השראה. 


איך אתה אוהב לבלות כשיש לך יום חופש? עם הילד והאישה בים, דברים משפחתיים. אין לי כל כך ימי חופש אבל לפעמים יש ימים קצרים, מחזיר את הילד מהגן ומבלה איתו אחר צהריים, הולכים לקנות ארטיק, מסתכלים על מכוניות ועל מנופים. זה ממלא באופן אחר. 


מה אתה הכי אוהב בעבודה? את השינוי, חוסר מקובעות, כל שנייה אני יכול להיות במקום אחר בזמן אחר עם מישהו אחר, פשוט לחוות. כל יום שונה מקודמו.

 

 

 


 מהו כלי העבודה הכי משמעותי עבורך? זמן. מסגרת זמן מובילה אותנו להתנהל בצורות שונות. אם זמן לא היה משחק תפקיד אז היינו נחים רוב היום. יושבים על השמרים ומחכים לתפוח.


על מה אתה עובד עכשיו? פיתוח קולקציית הבטון שלי, תוספת של אובייקטים חדשים, שולחנות בכל מני ווריאציות, ופרויקטים ללקוחות, יש כמה חנויות גדולות שהזמינו מוצרים בהתאמה אישית.


מה החלום הגדול, מה הפסגה הבאה? לפרוץ בחו"ל. הארץ היא גרגר אפונה קטן, מאמין שמתישהו הרגל שלי תהיה שם בחוץ. 

 

 

 

 

 את המוצרים של אורי ניתן לרכוש בחנות האטסי שלו, מוזמנים ליצור איתו קשר בפייסבוק, במייל או בטלפון 050-7277218.

 

חושבים שחברים שלכם יאהבו ויעריכו את הפוסט? שתפו אותם!

 


 

Please reload

Please reload