© 2018 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.

עופרי פז | עיצוב פנים וכתיבת תוכן | ישראל

הלוך חזור | חופשה באיטליה חלק #1

June 2, 2017

לפני חודשיים בערך טסתי לחופשה מדהימה באיטליה, שהצליחה לשלב שני רעיונות מוצלחים לשבועיים מושלמים בהם זכיתי להנות מהטוב שבכל העולמות - ביקור עם חברות בתערוכת העיצוב במילאנו וטיול רומנטי עם בן הזוג בדרום איטליה. זו באמת היתה אחת הנסיעות המוצלחות ביותר שלי ושלנו ויש לי המון מה לספר, לכתוב ולהראות, לכן אחלק את החוויות לשלושה פוסטים נפרדים.

הנסיעה הזו באה בתזמון מושלם אך מורכב עבורי. באחד הפוסטים האחרונים הזכרתי שעברתי תקופה לא פשוטה, עכשיו, אחרי שעבר קצת זמן אני יכולה לשתף שעברתי הפלה בשלב יחסית מתקדם של ההריון בעקבות גילוי של תסמונת דאון בעובר. אז הנסיעה שבמקור תוכננה לקראת לידה ותקופה ארוכה בה נהיה "מקורקעים" לאזור גבעתיים והסביבה, הפכה להיות זמן איכות מרפא משותף עם חברות ועם הבן זוג בעקבות המשבר. היא אפשרה לנו (מדברת גם בשם החצי השני שלי)  להתנתק, לנקות את הראש, להתאוורר וגם להנות שוב מהזוגיות שלנו, שהייתה צריכה להתמודד עם כמה פגיעות קשות השנה.

יעד הנסיעה נבחר על פי שתי הגדרות פשוטות - רציתי נוף של ים ומזג אוויר נעים. אחרי שנחשפתי לכמה תמונות של חוף אמלפי בדרום איטליה היה לי ברור שזה היעד הנבחר, וכאשר שתי חברות וקולגות מוכשרות הציעו שניסע יחד למילאנו הבנתי שיש לי הזדמנות לתפוס שני דגים עם חכה אחת ולא יכלתי לסרב.

המסלול בקצרה -

יומיים במילאנו לכבוד תערוכת העיצוב - רכבת לרומא, שם פגשתי את החצי השני - יומיים טיול ברומא - השכרת רכב לנאפולי - יומיים בנאפולי כולל ביקור בהר הגעש וזוב ובפומפיי - נסיעה לסורנטו - יום טיול בקפרי - נסיעה דרך חוף אמפלי וביקור בפוזיטנו, באמלפי וברוולו - נסיעה חזרה דרך רומא.

וקצת יותר באריכות -

מילאנו ותערוכת העיצוב salone del mobile

כל חובב עיצוב, בין אם הוא עוסק בתחום באופן מקצועי או לא, צריך לבקר לפחות פעם אחת במילאנו לכבוד התערוכה. אמנם כיום כבר יש ארועים דומים כמעט בכל עיר שווה בעולם ואנחנו חשופים לכל כך הרבה חידושים, טרנדים ורעיונות כל השנה דרך מגזינים ורשתות חברתיות, אבל יש משהו בחוויה הזו, בעובדה שכל העיר מתעוררת לחיים וחוגגת סביב עיצוב פנים, אדריכלות ואמנות, שפשוט אי אפשר להישאר לכך אדישים.

בזכות העובדה שאני כותבת תוכן העוסק בעיצוב ובאדריכלות, יוצא לי להכיר המון מעצבים, יוצרים ואדריכלים אחרים, בעלי ניסיון וותק רבים ומרשימים יותר משלי. רבים מהם כבר מאסו מהתערוכה ומחפשים את היעד המרגש הבא. אבל אני לא באתי בשביל למצוא חידושים והמצאות. באתי כדי להיות חלק מאחת מחגיגות העיצוב הגדולות ביותר בעולם וזו בהחלט חוויה מעוררת השראה.

לתערוכה עצמה שמתקיימת במרכז ירידים ענק, הגענו ביום האחרון בו היתה פתוחה, ושמחנו לגלות שהיא היתה כמעט ריקה. הצלחנו להסתובב בין הביתנים בשקט ובנחת, לצלם בלי שעשרות אנשים נכנסים לנו לפריים ומדי פעם לשבת לנוח על כיסא / כורסא / ספה מהסוג שבדרך כלל לא יוצא לי לראות מקרוב. בנוסף לתערוכה הסתובבנו בעיר, בין גלריות ומיצגים שונים ועשינו כמה וכמה הפסקות אוכל וקפה בדרך, על כמה מהמצטיינים בתחום הקולינרי אפרט בפוסט הבא, שיוקדש כולו לאוכל.

רומא

נסעתי לרומא ברכבת ממילאנו, חוויה מהנה בפני עצמה. את החצי השני הייתי אמורה לפגוש בתחנה המרכזית ברומא, אך בלגן בטיסה שלו גרם לאיחור של שלוש שעות. לכן נסעתי למרכז העיר, לאזור שבו היתה ממוקמת דירת ה-airbnb ששכרנו, ישבתי לקפה וסנדוויץ' בבית קפה שכונתי ואז המשכתי לדירה לחכות לו שם. זה המקום לעצור ולומר שמלבד במילאנו, בכל היעדים העדפנו airbnb על פני מלון בגלל ההפרשים המשמעותיים במחירים. כך זכינו בכל מקום לקבל חוויה מעט שונה ואפילו לגלות כמה עיירות קטנות שלא היינו מגיעים אליהן אחרת, על כך בהמשך.

ברומא יצא לי לבקר פעם אחת, הגעתי אליה יחד עם אמי בסוף שנה א' של לימודי עיצוב פנים בשנקר. למרות שידעתי למה לצפות, היא הצליחה להפתיע אותי שוב, באופי המיוחד, בעוצמה ובהיסטוריה שלה. הפעם הקדשנו לה רק יומיים אבל הספקנו לא מעט - ביקרנו בכיכר סן-פייטרו שבותיקן, עשינו טיול רומנטי בגנים של וילה בורגזה, עלינו וירדנו את המדרגות הספרדיות, הסתובבנו בשכונת טרסטוורה הציורית, ראינו כמה מהמזרקות המפורסמות של העיר, ביקרנו בפנתיאון ובעיקר הלכנו הרבה, נהנינו מהמבנים המפוארים ומהרחובות המרשימים.

נאפולי

את הרכב הזמנו מראש מהארץ, אספנו אותו מרומא ויצאנו לדרך לכיוון נאפולי, בדרך עצרנו לארוחת צהריים בטרסינה, עיירת חוף קטנה עליה קראנו במדריך הזה, עליו התבססנו בתכנון הטיול. הדירה שלנו כאן היתה מוצלחת במיוחד (מוזמנים לראות אותה כאן), היא ממוקמת לצד האזור העתיק והמעניין של העיר, אך עדיין נגישה יחסית מבחינה תחבורתית. המארח שלנו כתב לנו מראש איפה אפשר לחנות כדי שלא נכנס בטעות לאזורים שמוגדרים לתושבים בלבד והופתענו לגלות חניון יעיל במיוחד. ראינו שבאזורים בהם טיילנו מאוד נפוצים חניונים בהם הצוות מחנה עבורכם את האוטו ומוציא אותו עבורכם כשאתם עוזבים, במילים אחרות - Valet service. בחניון הספציפי הזה בנאפולי עובר האורח הממוצע יראה רק בלגן היסטרי, אבל איכשהו המכונית שלנו כבר חיכתה לנו בשביל היציאה עוד לפני שהספקנו להגיד אריוודרצ'י.

חברים ומכרים הזהירו אותנו מראש שנאפולי מכוערת ומשעממת ושחבל לבזבז עליה זמן, אבל אנחנו נהנינו שם מכל רגע! הרחובות שבסביבת הדירה שלנו היו מלאים בבתי קפה, בפאבים ובמסעדות עם קהל צעיר ושמח והאווירה ברחובות טובה וכיפית. לעיר עצמה הקדשנו קצת יותר מחצי יום, בו הסתובבנו בסמטאות וברחובות ועשינו את כל הדרך לנמל ולחופים ובחזרה.

בנוסף לעיר עצמה שילבנו גם טיול להר הגעש וזוב. זו פעם ראשונה שיצא לנו לבקר בהר געש ולכן נהנינו מאוד מהחוויה, עשינו את המסלול הבסיסי שמסתובב סביב לוע ההר, גם הוא כולל עלייה מעט מאתגרת, לכן כללנו הרבה עצירות לצילומים. עננים שהצלו מעל חלק גדול מהמסלול קצת הפריעו לראות את הנוף, אך יצרו דווקא אווירה מיוחדת ומעניינת, הם נראו כמו עשן שיוצא מלוע ההר ויצרו מראה מעט מיסטי ומסתורי שמאוד ריגש אותנו.

סורנטו

בדרכנו לכיוון סורנטו עצרנו בפומפיי. רבים בוחרים לשלב את וזוב ואת פומפיי ביום אחד, אך עבורנו זה היה קצת עמוס מדי ולכן העדפנו לפצל אותם וכך בכל יום להנות גם מאווירה עירונית וגם קצת לצאת מחוץ לעיר. הדירה שלנו היתה ממוקמת בעיירה Meta, כ-10 דקות נסיעה מסורנטו. כאן שמחנו לגלות משפחה חמה,כלבת ביגל מתוקה, דירה מקסימה ומרווחת ונוף לים. ביום שהגענו לקחנו את הרכב לסורנטו, חנינו בחניון במרכז העיר ונהנינו מארוחת צהריים טובה ומגלידה מעולה באחת הסמטאות. בבוקר למחרת, בהמלצת המארחת שלנו, הגענו לסורנטו ברכבת וכך חסכנו את עלות החניון לאותו יום. את הבוקר בילינו בקפרי, עליו אפרט מיד בפסקה הבאה, ומסורנטו המשכנו להנות בסיבוב נעים של אחר הצהריים, שכלל אוכל טוב וסיבוב בין החנויות שבסמטאות הצפופות.

קאפרי

בגלל שנסענו למעט ימים יחסית (סה"כ 8 ימים בלבד) כמעט שויתרנו על ביקור באי קאפרי, אבל בזכות המלצה של חבר הכנסנו את זה ללו"ז ומזל שכך! לקחנו מעבורת הלוך-חזור דרך סורנטו שהשאירה לנו מספיק זמן להנות מהאי. התחלנו משייט משובח סביב קאפרי, אחריו התבלבלנו ולקחנו את האוטובוס הלא נכון לעיר, אחרי התלבטות קצרה החלטנו לקחת מונית לאנה-קאפרי הגבוהה והשקטה יותר, שהרבה יותר מתאימה לאופי הטיול שחיפשנו. החלטנו לוותר על הרכבל שמגיע לפסגת ההר בגלל עננות שהפריעה לנוף ולכן הסתפקנו בסיבוב נעים ברחובות הקטנים של העיירה. את הדרך למטה עשינו באחד השבילים הכי יפים שיצא לנו להגיע אליהם בטיול, עליו ועל אטרקציות והפתעות נוספות אפרט בפוסטים הבאים, אז שווה לכם לעקוב.

פוזיטנו

בעיני פוזיטנו מתחרה ראש בראש עם אנה-קפרי על תואר מלכת היופי של העיירות בהן ביקרנו. יש בה גם נוף מדהים מהעיר לים ומהחוף אל העיר, וגם כל רחוב או סמטה שתגיעו אליהם ישאירו אתכם עם חשק לעוד. כאן לא היו לנו אטרקציות מיוחדות, בעיקר הסתובבנו מלמעלה, למטה וחזרה, שוטטנו בין החנויות, הסתובבנו לאורך החוף ונהנינו מאווירת סוף השבוע השמחה שהייתה מסביב.

אמלפי

מיותר לציין שהדרך מעיירה לעיירה במקרה הזה היא אטרקציה בפני עצמה. כל סיבוב מגלה נוף עוד יותר יפה, עד כדי כך שלא תרצו שהדרך תגמר. אבל גם היעדים עצמם רומנטיים ועוצרי נשימה כך שבשום שלב לא תמצאו את עצמכם מתלוננים או מתבאסים. באמלפי בילינו את יום הטיול האחרון שלנו, חנינו בחניון בכניסה לעיר והסתובבנו ברגל, מהחוף עד למוזיאון הנייר המקסים, ובחזרה. ישבנו מול הים וספגנו את האווירה כמה שיותר, אכלנו ארוחת צהריים טיפוסית, עוף ברוטב נהדר ומפתיע של לימונים, קינחנו בגלידה אחרונה והתחלנו את הנסיעה (הארוכה והפקוקה) חזרה לרומא.

רוולו

על רוולו המדהימה כמעט וויתרנו, אך ביטול של אחד מהסאבלטים הוביל אותנו לחפש דירה חלופית שבזכותה הגענו לכאן. הדרך לעיירה מאתגרת במיוחד וכוללת שביל צר מאוד, סיבובים חדים ועלייה תלולה. באחד מהסיבובים אפילו נכבה לי האוטו ולרגע פקפקתי שבכלל נצליח להגיע ליעד. למזלי החצי השני הצליח לשמור על קור רוח והנחה אותי ברוגע איך להמשיך. לרחוב הצר שבו ממוקמת הדירה הגענו בגשם, נאבקנו עם החנייה, לא הצלחנו למצוא את הכניסה ואז קיבלה אותנו מאמא איטלקייה שלא יודעת מילה באנגלית. אך כל זה התגמד ברגע שקלטנו מול איזה נוף אנחנו נמצאים. זה כנראה אחד הנופים הכי יפים שיצא לנו לראות עד היום! כשהגשם נחלש אגרנו כוחות ויצאנו לחקור את העיירה ברגל, הלכנו כיוון אחד דרך הכביש הראשי והנוף וכיוון שני דרך הסמטאות השקטות של העיר. החלק המרכזי של העיירה מקסים ונינוח אבל הכוכב כאן הוא ללא ספק הנוף ההררי המשגע.

אם הגעתם עד לכאן, אז בהחלט מגיע לכם טיזר לקראת הפוסטים הבאים -

פוסט שלם עם המלצות על האוכל, השתייה והקינוחים הכי טובים שהגענו אליהם, כי מדובר באחד היתרונות הגדולים ביותר של טיולים לאיטליה!

ופוסט נוסף עם כל הכוכבים של הטיול - האטרקציות הכי מעניינות, ההפתעות הכי גדולות, השבילים הסודיים הכי יפים והרגעים הכי רומנטיים! שווה להמשיך לעקוב.