חופשה באיטליה חלק #2 - האוכל

בפוסט הקודם סקרתי את הטיול שלנו בקווים כלליים, מתחילתו ועד סופו, אבל אי אפשר לדבר על איטליה בלי להזכיר את האוכל, ואני חייבת לציין כי האוכל האיטלקי היה אחד היתרונות שהכריע את ההתלבטויות שלנו לגבי השאלה לאן כדאי לנסוע לחופשה. אקדים ואומר כי הייתה לאוכל הפעם חשיבות מיוחדת עבורנו. בגלל עניין בריאותי, החצי השני שלי הפסיק (לפחות לתקופה) לאכול גלוטן, כמעט את כל סוגי הפחמימות ומוצרי חלב וגם הפסיק לשתות קפאין. ביומיום למדנו להסתדר עם זה, למצוא תחליפים ולהכין אוכל מתאים (כנראה שאכין בקרוב פוסט ספציפי על הנושא), אבל לכבוד הנסיעה החלטנו שהדיאטה הקיצונית יכולה לחכות. כך שבמשך שבוע שלם הוא, וגם אני, אכלנו מה שהתחשק לנו. כי מה זה שווה לטייל באיטליה בלי פיצה, פסטה, טירמיסו וגלידה טובה?? אז יכול להיות שלאוכל היה טעם טוב במיוחד הפעם ושאנחנו לא בדיוק אובייקטיבים, אבל כנראה שזה פשוט האיטלקים, שיודעים להכין אוכל טוב.

ברוב הטיולים שלנו בחו"ל אנחנו לא מתכננים מראש איפה לאכול ולא מסמנים על המפה מסעדות, בתי קפה וברים. אנחנו משתדלים לזרום עם היום ולאכול כשמתחשק לנו, איפה שמסתדר לנו. השיטה הזו מתאפשרת הודות ל-Yelp, שלא מאכזבת אף פעם! עבור מי שלא מכיר, אספר כי מדובר באפליקציה שמדרגת מסעדות לפי ביקורות של משתמשים, אפשר לחפש בה לפי מיקום, תקציב ומילות חיפוש וכך לגלות מסעדות מקומיות בסמטאות נידחות שללא האפליקציה לא היינו מוצאים.

בגלל שאכלנו כל כך הרבה, החלטתי לעשות לכם רשימה של המומלצים במיוחד שלנו, המסעדות ובתי הקפה שהצליחו להתעלות על כל הציפיות, אלו שכנראה נזכור גם לפעמים הבאות , אלו שאם אתם באזור לא כדאי לכם לפספס. אז הנה היא, רשימת מסעדות מומלצות למתיירים באיטליה:

הפיצה הכי טובה

במקרה הזה לא הצלחתי לבחור אחת, כי שתי המצטיינות היו מאוד שונות זו מזו, בטעם וגם באווירה. אלו השתיים שהגיעו לגמר -

רומא, Da Francesco

ארוחת הערב המשותפת הראשונה שלנו במהלך הטיול הייתה כאן. הסאבלט שלנו היה ממוקם במרחק של כמה דקות קצרות מסמטאות קסומות ומלאות במסעדות טובות, כך שהיה לנו מבחר מעולה. ב-yelp הזכירו כי מדובר במסעדה טרנדית שלפעמים צריך לחכות בה לשולחן, אך למזלנו בדיוק כשהגענו התפנה שולחן לזוג אז לא חיכינו בכלל. הפיצה כאן היתה קריספית עם בצק מעולה ועד סוף הטיול המשכנו להשוות את שאר הפיצות שאכלנו אליה. מה גם שהאווירה כאן רומנטית ונעימה, בהחלט שווה.

נאפולי, Sorbillo

למרות הקריספיות והאווירה של הפיצרייה הרומאית, זו לוקחת אותה בהליכה מבחינת האותנטיות. מדובר במסעדה בעלת וותק של מעל 80 שנה, מקום משפחתי שאינו מיופיף או טרנדי בשום צורה.חיכינו כמה דקות לשולחן, בכניסה קיבלו את פנינו שני תנורי אבן גדולים, בהם באמת נאפות כל הפיצות. באותו רחוב ניתן למצוא עוד הרבה מסעדות וברים באווירה מגניבה, אפילו עוד אחד מבית אותו מותג (עבורו היה תור של כמעט שעה בכניסה!), כך שאם תרצו להמשיך לבלות אחרי האוכל, תוכלו לעשות זאת בכיף.

הראגו הכי טוב - נאפולי, Tandem

ה-yelp מאפשר למשתמשים לא רק לדרג את המסעדה אלא גם לכתוב כמה מילים והרבה אנשים בוחרים לציין מה הם אכלו. במקרה של המסעדה הזו כולם ללא יוצא מן הכלל הזכירו את רוטב הראגו, כך שהיה לנו ברור לקראת מה אנחנו הולכים. ההתעסקות סביב רוטב הראגו גרמה לנו לתהות מה ההבדל בינו לבין הבולונז המוכר והטוב, אם אינני טועה, במקרה של ראגו מדובר בחתיכות בשר (ולא בבשר טחון) בבישול ארוך. אם אתם יודעים יותר ממני בנושא - אשמח שתאירו את עיני. בכל מקרה, הגענו לכאן לארוחת ערב והצוות הידידותי הסביר לנו שהכל מוזמן מראש. למזלנו, שמחנו לגלות כי מדובר ברשת מסעדות עם סניף נוסף במרחק הליכה, המלצר ליווה אותנו לשם והושיב אותנו. הזמנו שתי מנות שונות, שתיהן ברוטב ראגו מעולה וכל ביס היה תענוג. אציין כי אכלנו גם קינוח שלא הצטיין בטיבו, כך שאם אתם מגיעים לכאן ובא לכם גם משהו מתוק, ממליצה שתמשיכו למקום אחר לאחר מכן.

הגלידה הכי טובה - רומא, Giolitti

וואו. אכלנו הרבה גלידות בביקור הזה, אבל עד עכשיו אנחנו עוד מדברים על גלידת הנוטלה שאכלנו כאן. מדובר במקום ששמו הולך לפניו, הממוקם הליכה קצרה מהפנתיאון (ביקור חובה לכל חובב אדריכלות באשר הוא!) אל תיבהלו מהתור הארוך שיקבל את פניכם, הצוות מאוד יעיל ויש כמה מוכרים שעובדים במקביל כדי שהתור יתקדם במהרה. המבחר מרשים, המרקם מעולה והטעם חלומי. לא לפספס!

הלוקיישן הכי רומנטי - פוזיטנו, Saraceno D'oro

כאן קצת התלבטנו איפה ומתי לאכול ואחרי התלבטות קצרה החלטנו ללכת למסעדה שמעט מרוחקת מהמרכז המתויר של העיר. אמנם היא ממוקמת על הרחוב הראשי, אך כדי להגיע אליה צריך לטפס כרבע שעה ברגל במעלה ההר, במקרה הזה קיווינו שזה יהיה שווה את זה. והו, כמה שזה היה שווה! מעבר לזה שהנוף לאורך ההליכה שווה את הכל, ככל שעלינו במעלה הכביש המפותל כמות האנשים הלכה והתדלדלה, כך שהחוויה הייתה רומנטית במיוחד. ישבנו כאן בשולחן בחוץ, הרחוב היה שקט ולצידנו נוף מרהיב, האוכל נפלא, השירות אדיב וגם הקינוח היה שווה במיוחד.

ארוחת הבוקר הכי טובה

גם במקרה הזה לא הצלחתי לבחור ארוחה מצטיינת אחת. אני אוהבת מאוד ארוחות בוקר וחשוב לציין כי ארוחת הבוקר האיטלקית המסורתית מסתכמת בקפה זריז על הבר, ובמקרה הטוב במאפה קטן. ברוב המקרים זה היה ממש מספיק, כך שמרנו על התיאבון לקראת ארוחת הצהריים...אבל היו כמה מקרים מצוינים במיוחד בהם המבחר היה מרשים ועזר לנו קצת לגוון.

רומא, Etabli

לכאן הגעתי פעמיים, פעם אחת כשחיכיתי לחצי השני שיפגוש אותי ברומא ביום שהגיע, ופעם נוספת הגענו לכאן יחד בבוקר למחרת. יש כאן מבחר יפה של כריכים ומנות קטנות, אנחנו חלקנו כריך אחד ומנה של ביצים עלומות עם עלי תרד (יאמי) ולצד האוכל שתינו שייקים טבעיים מרעננים וכמובן קפה איכותי.

פוזיטנו, Collina

לפוזיטנו הגענו רעבים אחרי קצת נסיעה, אבל חשבנו שנלך על קפה ומאפה ונשאיר מקום לצהריים. מצאנו מאפייה קטנה שנראתה טובה במיוחד אך לא היה בה מקום לשבת, כששאלנו את הצוות הם הצביעו על מסעדה צמודה שפועלת תחת אותו שם ואפילו חולקת מטבח עם המאפייה. הזמנו כאן מנת ביצים טובה, טוסט וכמובן שלא יכלנו לוותר על בריוש מקומי. התחלה מעולה לאחד הימים הכי כיפיים בטיול.

ועוד אחת

אמנם זו לא מסעדה, אבל ארוחת בוקר שהפתיעה אותנו במיוחד הייתה בדירת ה-airbnb ששכרנו בעיירה Meta שליד סורנטו. בעלת הבית המליצה לנו על מאפייה קרובה לארוחת בוקר, אך סיבוב מהיר שם הבהיר לנו שנעדיף לשבת לארוחת בוקר מפנקת במקום אחר. בספר האורחים של הסאבלט ראינו שניתן להוסיף ארוחת בוקר בתוספת תשלום, בדיוק כמו בצימרים בארץ, זו נראתה לנו אופציה הרבה יותר נעימה ומיוחדת. בני המשפחה הגישו לנו ריבות תוצרת בית, לחמים מהמאפייה המקומית, מיץ תפוזים סחוט, קפה טעים, פירות מהמטע הפרטי שלהם, וכל זה על מרפסת פרטית עם נוף לים. לא רע בכלל.

הקפה והקינוח הכי טובים - גם כאן שלושה חולקים את המקום הראשון, תצטרכו לבדוק את שלושתם -

#1 מילאנו, Princi

את היומיים הראשונים של הטיול ביליתי עם חברות בשבוע העיצוב במילאנו. בין התערוכות והמיצגים חייבים להיטען בקפאין ובסוכר, וזהו מקום מעולה שבדיוק יסגור לכם את הפינה. מדובר ברשת המצטיינת במאפים מתוקים ומלוחים עם כמה סניפים ברחבי העיר. קשה מאוד לצמצם את המבחר ולבחור רק מאפה אחד, לכן אחרי חתיכת העוגה הראשונה אותה חלקנו, הלכנו לבחור אחת נוספת.

#2 פומפיי, De Vivo

אחרי הסיבוב בהריסות פומפיי רצינו לאכול ארוחת צהריים טובה ומשם להמשיך את הנסיעה לכיוון סורנטו. לצערנו יצאנו מהאתר בשעת ביניים בה רוב המסעדות המקומיות סגורות ולא רצינו להתפשר על מסעדת תיירים. לכן החלטנו ללכת על קפה קר וקינוח, כלומר על זריקת סוכר שתחזיק אותנו למשך הנסיעה. לשמחתנו עברנו במקרה ליד המאפייה הנפלאה הזו, שעשתה לנו עיניים עוד לפני שנכנסנו. יש שם מבחר אדיר של עוגות, קינוחים ומאפים, כאן הלכנו דווקא על הבראוני הפשוט והטוב עם קפה קר מרענן ומתקתק.

#3 קורברה, Mi Carro את העיר שציינתי כאן אנחנו לא מכירים בכלל, רק עברנו כאן בדרך מאמלפי בחזרה לרומא. רצינו לעצור איפשהו בדרך לקפה ולהתרעננות, כאן פחות או יותר מסתיים החלק המפותל וההררי של הדרך ומכאן זה רק כבישים מהירים. חיפשנו מקום נוח לעצור בו ולהנות עוד קצת מהנוף היפה שמסביב וההחלטה לעצור ספציפית פה הייתה מקרית לחלוטין. גילינו מסעדת בשרים ענקית אליה המשפחות האיטלקיות מגיעות כדי לפתוח שולחן. היה להם מאוד מוזר שהגענו רק לקפה וקינוח ולמרות זאת השירות היה טוב ואדיב. לא מדובר במקום שקט ואינטימי במיוחד, אבל בהחלט מייצג, כנראה, את האזור הזה של איטליה.

המשקה הכי מרענן - פוזיטנו, Capricci

גם על זה לא בדיוק תכננו, היינו אחרי סיור לאורך החוף בפוזיטנו והתחלנו את דרכנו חזרה לתוך העיר במעלה ההר. הרגשנו צורך בעצירת התרעננות והתחלנו לחפש איפה נוכל לקנות קפה קר כשנתקלנו בשלט של המסעדה הזו, שמוכרת גם שייקים טבעיים מעולים. קנינו שניים שונים והתחלקנו חצי-חצי, ישבנו על ספסל ליד החוף ונהנינו עוד קצת מהים. אחר כך ראינו שאותו תפריט מופיע בכמה מסעדות ובתי קפה נוספים, לא יודעת להעיד על טיבם אבל מדובר בתפריט מנצח עם מגוון מצוין.

לחלק הראשון של הטיול שלנו לאיטליה ליחצו כאן.

© 2020 by Ofri Paz, OhsoFRee. Proudly created with Wix.com.